Met koperdraad en insectenspelden

December 28, 2010 at 6:37 pm | Posted in Nederlands | 2 Comments
Tags: , , ,

half slotje met vijf gekloste druppels Via erfenis op erfenis (met warme hand) heb ik een onderdeel van een bloedkoralen ketting gekregen. Ik wil het niet dragen zoals ik mijn moeder er mee kan uittekenen en heb daardoor lang niet geweten wat er mee te doen. Onlangs kwam ik koperdraad tegen van 0,06 mm dun. Oorspronkelijk is dit bedoeld om spoeltjes te wikkelen voor microfoontjes. Hierbij een probeersel geklost met dubbele draad en wilde grond.

Wilde grond wil zeggen: om en om enkele en dubbele netslag met alleen insectenspelden bij de randslag. Voor het oogje ben ik geëindigd met vier paar: linnenslag met paren als draden, twee vlechtjes, waar deze elkaar ontmoeten weer een linnenslag met paren als draden. Op de terugweg de vlechtjes halverwege aanhaken om de heengaande vlechtjes.

2 Comments »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Het ziet er prachtig uit.

  2. http://www.facebook.com/mariannedewit
    http://www.flickr.com/people/photos/mariannedewit

    Het is een mooi resultaat geworden Joke.
    fijn werk die creatief mooi is uitgevoerd.
    Fijne jaarwisseling, en groeten van Marianne de Wit.


Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.